آمار شهریور 1388 - کشش
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کشش

مردان خدا پرده پندار دریدندادامه مطلب...


  • شعر
  • نوشته شده در  دوشنبه 88/6/23ساعت  10:8 عصر  توسط جواد و علی 
      نظرات دیگران()

    آقا فرمودند : این شعر را خوشنویسی کنید و بدهید در بنیاد جانبازان و ایثارگران نصب کنند . ادامه مطلب...

  • شعر
  • نوشته شده در  دوشنبه 88/6/23ساعت  7:30 عصر  توسط جواد و علی 
      نظرات دیگران()

    حدیث ، حدیث معروفی است لیکن تا بحال دنبال منبعی از مصادر شیعه نگشته بودم تا این حدیث در آن باشد و سندی از آن را نخواسته بودم اما چند روز پیش به فکر افتادم ولی نتوانستم چیزی کسب کنم ، فقط تنها مطلب که به نظر حقیر میرسد اینست و در آن تحقیقی اندک هم کردم که این حدیث قدسی را صوفیان و دراویش زیاد استفاده می کردند و اگر هم اینطور باشد حتما علما به تحقیق آن از قدیم پرداخته اند ولی بنده نتوانستم چیزی زیادی بفهمم فقط تا الآن سندی برایش پیدا نکردم ،باشد که انشاءالله استفتاء کنم . اما مطلبی که حدیث میگوید زیباست و در همین حال ابیاتی مربوط به آن هم هست،
    در این مضمون:

    ما بها و خون بها را یافتیم      جانب جان باختن بشتافتیم


    عشق از اول سرکش و خونی بود
    تا گریزد هر که بیرونی بود
     
       چو عاشق می شدم گفتم که بردم گوهر مقصود
        ندانستم که این دریا چه موج خون فشان دارد

       

    قال الله تعالی :

    مَن طَلَبَنی ، وَجَدَنی وَ مَن وَجَدَنی ، عَرَفَنی

    وَ مَن عَرَفَنی ، اَحَبَّنی وَ مَن اَحَبَّنی ، عَشَقنَی

    وَ مَن عَشَقتَنی ، عَشَقتَهُ وَ مَن عَشَقتَهُ ، قَتَلتَهُ

    وَ مَن قَتَلتَهُ ، فَعَلّی دیَتَهَ وَ مَن دیَتَهُ عَلَیّ

    فاَنَا دیَتَهُ

    خداوند متعال می فرماید :

    کسی که مرا طلب کند ، مرا پیدا می کند

    و کسی که مرا پیدا کند ، مرا می شناسد

    و کسی که مرا بشناسد ، مرا دوست دارد

    و کسی که من را دوست دارد ، عاشقم می شود

    و کسی که عاشق من شود ، من عاشق او می شوم

    و کسی که من عاشق او شوم ، می کشمش

    و کسی که من او را می کشم دیه او بر من است

    وکسی که دیه او بر من است

    من دیه او هستم .



  • عرفان، حدیث
  • نوشته شده در  یکشنبه 88/6/22ساعت  3:43 عصر  توسط جواد و علی 
      نظرات دیگران()

    نمازجمعه این هفته تهران که مقارن با روز قدس است، توسط هاشمی رفسنجانی اقامه نخواهد شد و احتمالاً سیداحمد خاتمی امامت جمعه را برعهده دارد.به گزارش رجانیوز، به‌دلیل حواشی نمازجمعه روز 26 تیر تهران و احتمال تکرار آن در نمازجمعه روز قدس، از هاشمی برای اقامه نمازجمعه دعوت نخواهد شد.

    این تصمیم در حالی گرفته شده است که از حدود 10 روز پیش، سایت‌های جریان برانداز تبلیغات گسترده‌ای برای حضور در راهپیمایی روز قدس با نمادهای سبز و تبدیل تظاهرات مردمی در حمایت از آرمان فلسطین به تجمع سیاسی جریان شکست‌خورده انتخابات را مطرح کرده‌اند.رهبر انقلاب اسلامی در خطبه‌های نمازجمعه روز گذشته تهران هوشیاری مردم در قبال اقدامات تفرقه‌افکنانه را خواستار شده بودند .



  • سیاسی
  • نوشته شده در  شنبه 88/6/21ساعت  4:26 عصر  توسط جواد و علی 
      نظرات دیگران()

    محسن رضایی فرمانده سابق سپاه که برخی مواضع پس از انتخابات وی در تقویت ادعاهای واهی تقلب، مورد انتقاد اصولگرایان واقع شده بود، بامداد شنبه به همراه تعدادی از همراهان خود در مراسم مناجات‌خوانی و عزاداری مسجد ارک تهران حاضر شد.

    به گزارش رجانیوز، در جریان حضور رضایی در مسجد ارک، حاج منصور ارضی مداح اهل‌بیت(ع) دقایقی با وی گفت‌وگو و توصیه‌ها و تذکراتی را خطاب به وی بیان کرد.

    ارضی همچنین پیش از آغاز مناجات‌خوانی، به حوادث پس از انتخابات اشاره کرد و گفت: اگرچه مردم، سرداران و فرماندهان جنگ را دوست دارند و آنها را نور چشم خود می دانند ولی این تا زمانی است که این افراد به ارزش‌های انقلاب و آرمان‌های امام خمینی(ره) پایبند باشند و به فرامین مقام معظم رهبری عمل کنند.

    وی با اشاره به بیانات رهبری در نمازجمعه تهران مبنی بر ضرورت نصیحت مسئولین افزود: اگر فرماندهان جنگ خطایی کنند، چشم خودشان کور خواهد شد و بصیرت و نور چشم مردم از دست نخواهد رفت.

    این مداح اهل‌بیت(ع) خاطرنشان کرد: برخی نباید طوری عمل کنند که هم دست رهبری را ببوسند هم جای دیگر کاری بر خلاف نظر ایشان انجام دهند.

    شب‌های گذشته نیز برخی مسئولان کشور از جمله غلامحسین الهام و کامران باقری لنکرانی در این مراسم شرکت کرده بودند.

    مسجد ارک تهران در شب‌های ماه مبارک رمضان هر شب تا سحر، با حضور اقشار مختلف مردم و با مناجات و نوحه خوانی حاج منصور ارضی واقع در میدان پانزده خرداد برنامه دارد.



  • سیاسی
  • نوشته شده در  شنبه 88/6/21ساعت  4:22 عصر  توسط جواد و علی 
      نظرات دیگران()

    حدیثی در اصول کافی از امام صادق (ع) روایت شده که باء بسم الله اشاره به بهاء(عظمت) الهی و سین آن اشاره به سناء(نور) الهی ومیم آن اشاره به مجد(بزرگواری) الهی دارد . و او اله هر چیز است ونسبت به جمیع خلق خود رحمان است ونسبت به مؤمنین رحیمیت خاصه دارد.
    در کافی است که:
    " لا تدع بسم الله الرّحمن الرّحیم و إن کان بعده شعر"
    و این حدیث را از آن جهت نوشتم که به نیت خالص إن شاءالله هر مطلبی که در این وبلاگ می نویسم طبق این حدیث با بسم الله شروع کردم باشد که مقبول درگاهش گردد.



  • تفسیر
  • نوشته شده در  شنبه 88/6/21ساعت  3:47 عصر  توسط جواد و علی 
      نظرات دیگران()

    "بسم الله الرّحمن الرّحیم" این آیه 19 حرف دارد که تمام آنها بجز حرف باء ، جزء حروف نورانیه اند 1و اما حرف باء نیز خود دارای الف می باشد(چون در رسم الخط باسم نوشته می شود که در این آیه منحصرا بسم نوشته می شودبرای مثال به آیه اول سوره ی علق نگاه کنید. واینکه گاهی حرف باء را میکشند (بــــــسم) بخاطر نشان دادن آن الف است) و الف هم از حروف نورانیه است پس باطن حرف باء به سبب غلبه ی حرف الف بر آن و تأثیرش در آن نورانی است ، چون الف از نظر علم حروف مذکر بوده و باء مؤنث است و تأثیر الف در باء همانند تأثیر مذکر در مؤنث می باشد . پس معلوم است که این آیه از لحاظ غلبه ی رحمت و روحانیت مثل و مانندی ندارد.

     

    1- حروف نورانیه حروفی هستند که در ابتداء بعضی سوره ها به صورت مقطعه آمده اند. والبته جای این نکته هم هست تا این وبلاگ بار دیگر به نام علی (ع) زینت یابد که بعداز حذف حروف تکراری حروف مقطعه این عبارت استخراج می گردد که: صراط علی حق نمسکه "علی راه حقی است که به آن تمسک می جوییم بحار ج 88 ص11 " ان شاءالله یادم باشد توضیحی درباره آدرس دادن کتاب بحارالانوار بدهم.



  • تفسیر
  • نوشته شده در  شنبه 88/6/21ساعت  3:46 عصر  توسط جواد و علی 
      نظرات دیگران()

    <      1   2   3      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    بچه ها پشت معبر گیر کردن...
    مدرس به ما درس داده!
    کهیعص
    خیال پردازان
    ابکی علی یوم البکا
    عالم با عمل
    خدا میخواهیم
    [عناوین آرشیوشده]