آمار زمستان 1388 - کشش
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کشش

سردار سعید قاسمی از فرماندهان سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ازاساتید دانشگاه، میهمان امشب برنامه "دیروز،امروز،فردا" خواهد بود.

این برنامه به صورت زنده از ساعت 22:30 به روی آنتن می‌رود.

 

 



  • نوشته شده در  یکشنبه 88/11/18ساعت  7:30 عصر  توسط جواد و علی 
      نظرات دیگران()

    اومده بود تا نشان بدهد از تعداد حاجیان امسال خیلی خوشحال است، که امام صادق دو انگشت خود را باز کردو گفت:نگاه کن. و قلیل حجیج. یارو آرام گذاشت و رفت.


    وقتی می بینه مردم بین تعدد خواص و حرف ها ماندند، دو انگشت خود را باز می کند. تا مردم بدانند کی چی می گه؟ وقتی از بین این دو انگشت نگاه می کنی ناخودآگاه می گی: و قلیل خواص.


    دو انگشت بصیرت و صبر.



  • نوشته شده در  یکشنبه 88/11/18ساعت  7:22 عصر  توسط جواد و علی 
      نظرات دیگران()

    خردادماه....
    بحث سر این بود که کدوم یک از نامزدهای انتخابات اصلحِ(بعدا فهمیدیم که باید میگفتیم کی صالحِ)
    میگفت:قف عند الشبهات،من شبهه دارم موسوی بهتر است یا نه(از لفظ بهتر کنار اسم موسوی استفاده میکرد!).
    جدا از زکـّی ای که در دلم بهش گفتم این حدیث را برایش خواندم:
    علی (ع) میفرماید: پس هر کس امرش بر شما مشتبه شد و از دینش آگاهی نداشتید، به همنشینانش نگاه کنید؛اگر اهل دیانت بودند،او هم بر دین خداست و اگر اهل دیانت نبودند،او نیز بهره ای از دین ندارد.1
    گفتم:اطرافیان موسوی را ببین طرفدارانش و ... در روزنامه هایشان به مقدسات توهین کردند ، آزادی را مقدم بر دین میدانند، میخواهند امام زمان را استیضاح کنند!،رنج و مصیبت عاشورا را نتیجه خشونت محمد(ص) در جنگ بدر میدانند و زیاد از این قبیل موارد بی دینی ها...یک مشت دختر و پسر فاسد هم که طیفی از طرفدارانشان هستند!!؟
    سخت بود برایش ولی قبولاندیمش_به احمدی نژاد رای داد_.
    چند هفته پیش....
    دوباره قف قف میکردنمیدانست تا آخر وقت ندارد پشت یک شبهه بماند و الا جلوی آن صفی از شبهات دیگر پدید می آید ، ایندفعه میگفت:نمیدانم موسوی حق است یا باطل یعنی باطل هست یا نه؟(اینبار هم حق را کنار موسوی گذاشت!) اصلا اصول کارش این بود که بیشتر سعی میکرد گناه آنوری ها را سخت قبول کند ولی مال اینورکی ها را آسان...قبول نمیکرد موسوی منافق است میگفت پیامبر(ص) به امام علی(ع) فرمود:نسبت به تو کسی بغض ندارد الا منافق. موسوی که دوستدار اهل بیت است ، شال سبز میاندازد، گفتن منافق به موسوی تهمت است!
    اینبار امام صادق(ع) به دادش رسید، که فرموده:
     ناصبی(دشمن اهل بیت) کسی نیست که با ما آل محمد عداوت و دشمنی داشته باشد ؛ زیرا تو کسی را پیدا نمیکنی که بگوید من نسبت به محمد و آل محمد بغض و کینه دارم؛ بلکه ناصبی آن کسی است که با شما دشمنی کند(شیعیان)، در حالی که میداند شما ما را دوست دارید و از دشمنانمان بیزاری میجویید.2
    گفتم : نمیدانم موسوی چگونه باید دشمنی اش را با رهبر ابراز کند!!؟ احمد جان! امام رضا(ع) فرموده اند: بعضی از کسانی که ادعای محبت و دوستی ما را دارند،ضررشان برای شیعیان ما از دجال بیشتر است،به خاطر دوستی شان با دشمنان ما و دشمنی شان با دوستان ما . وهرگاه چنین شود، حق و باطل به هم در آمیزند و امر مشتبه گردد و مومن از منافق باز شناخته نشود.3
    منتظر بودم منکر دوستی موسوی با دشمنان اسلام شود ، آمریکا و اسرائیل از او حمایت کرده بودند؛چیزی نگفت.
    گفتم: احمد جان اگر پشت شبهات بمونی و وقت تلف کنی حداقلش اینه مثل اونایی میشی که نتونستن تو رکاب امام حسین(ع) شهید شن!
    بعد عاشورا آمد پیشم یواش گفت:حالا جدی موسوی منافق است؟ دیر شده بود....سری به علامت رضا تکان دادم،فقط اهل بصیرت و صبر کم نمی آورند.

    1-بحار الانوار ج 71 ص 197 ح 31 به نقل از کتاب صفات الشیعة شیخ صدوق
    2-معانی الاخبار شیخ صدوق ص 365 و در بحار ج 27 ص 233 ح 42-43
    3-بحار ج 72 ص391 ح 11 به نقل از کتاب صفات الشیعة شیخ صدوق



  • حدیث، فتنه، شبهه، حق و باطل
  • نوشته شده در  جمعه 88/11/16ساعت  11:31 صبح  توسط جواد و علی 
      نظرات دیگران()

    اربعین آمد و زینب ز سفر می آید

    فاتح عشق ز گرداب خطر می آید

    مثل او قافله ای قافله سالار ندید

    دختر فاطمه با فتح و ظفر می آید

    داغدار غم هفتاد و دو سردار شهید

    با قد خم شده و سوز جگر می آید

    آنکه در طشت طلا قاری قرآن دیده

    سوی مقتل نه به پا بلکه به سر می آید

    عکس را با کیفیت ببینید


  • شعر، عکس، اربعین، امام حسین
  • نوشته شده در  پنج شنبه 88/11/15ساعت  2:8 عصر  توسط جواد و علی 
      نظرات دیگران()

    خودش را پیروی خط امام میداند .از من پرسید چرا وقتی مردم(اغتشاش گران) طبق اصل 27 قانون اساسی تجمع کردند نیروی انتظامی با آنها برخورد کرد؟روز راهپیمایی سکوت! موسوی چی ها را میگفت. همان روزی را میگفت که یک مادر و دختر را کشتند و پایگاه بسیج را به آتش کشیدند...اینها رو گفتم ها میگفت آنروز نبود .
    دیروز جوابش را باید از امام در 20:30 گرفته باشد اگر هم نگرفته میتواند ازجلد چهاردهم صحیفه نور، صفحه 418 بگیرد و البته بعد جواب میدهد که شرایط الآن با دهه 60 متفاوت است به هر بهانه که راحت تر در زبانش میگردید و البته سریعتر!
    امام (ره): 
    "شما هوشیار باشید که مبادا این گروهکهای فرصت طلب به بهانه اینکه چه شده و چه شده بخواهند راهپیمایی کنند و بخواهند آشوب کنند...راه افتادن در کوچه و محله ها بدون اینکه از طرف وزارت کشور اجازه داده شده باشد، این انحراف است و محرم (حرام) است و قوای انتظامی و نظامی و پاسداران و بسیج و تمام ملت موظف اند، شرعا مکلف اند به تکلیف الهی که جلوگیری از این مفسده ها بکنند."
    البته به  خاطر پخش دیر هنگام سخنرانی امام جای گله بسیار از کار ضعیف صدا و سیما هست که باید عامل ایجاد بصیرت باشد نه بعد از 6 ماه به شبهه ای به این ساده گی که راه حلش سری به آرشیو زدن بوده است جواب دهد...
    مطلب مرتبط:بصیرت صدا و سیمایی



  • نوشته شده در  چهارشنبه 88/11/14ساعت  11:54 عصر  توسط جواد و علی 
      نظرات دیگران()

    در مسجد هادی غفاری(مسجد الهادی) تعداد 57 قبضه سلاح کمری، 98 قبضه کلاشینکف و مقدار زیادی فشنگ در آنجا کشف شد.
    در ادامه و با مجوز محاکم قضائی در مورخ 9/11/88 از منزل خادم مسجد مذکور نیز بازرسی بعمل آمده و اقلام تسلیحاتی ذیل کشف گردید: یک قبضه سلاح یوزی، دو قبضه سلاح کمری، یک قبضه کلاشینکف ، یک قبضه ژ3 و یک قبضه قناسه و 7 عدد خشاب. (به نقل از خبر گزاری فارس)
    جالب اینجاست که وی 5 روز قبل در حاشیه کنگره حزب مردمسالاری اظهار کرده بود:اظهار داشت: اینکه در ایران اغتشاشگر وجود دارد، بنده منکر این معنا هستم.
    غفاری با بیان اینکه ما فتنه‌گر نیستیم اضافه کرد: فتنه‌گر بودن به بنده نمی‌چسبد. این اقدام توپ به زمین دیگران انداختن است البته من هم با قدرت این توپ را به زمین آنها شوت خواهم کرد.
    حالا قرار بوده با این تجهیزات کشف شده چه کنند خدا عالم است؟
    خدا مردم ایران را از شر منافقان حفظ کند.....
    ممکن است اعلام جنگ مسلحانه کنند؟


  • نوشته شده در  چهارشنبه 88/11/14ساعت  7:34 عصر  توسط جواد و علی 
      نظرات دیگران()

    بسمه تعالی

    یک

    بعد از خواندن نیاز مندیهای روز نامه شاید راحت ترین کار فریب دادن مردم و ایجاد شبهه باشد. معمولا همان ها که با ماژیک علامتگذار (منظورم فسفری ِه) در روزنامه ها دنبال کار می گردند، می توانند به راحتی با پرتاب یک انتقاد چندین جوان مستعد و بی اطلاع را به وجد بیاورند. باید ما هم حواسمان جمع باشد، حداقل امسال. چرا که دزد دانا می کشد اول چراغ خانه را. ابتدا فضا را طوری می کنند که مردم چیزی را نبینند. می دانند اگر همه چیز مشخص باشد دیگر کسی... نه کسی، بل دیگر هیچ ناکسی هم برایشان نمی ماند. صدای شریح را بلوتوث می کنند که "حسین را تکفیر می کنم او و خاندانش خارج شده اند." و بعد کیسه سنگ برای بام ها ارمغان می برند. آخر نمی شود بگویند:«آن ها که دوست دارند به فرماندهی شقی ترین آدم دنیا به ترین بنده خدا را بکشند، در فلان سایت آدرس و یک شماره بگذارند. تابرویم و سر مبارکش را به نیزه های بی برکتمان مزین کنیم.» خب اگر این گونه بگویند حتی پَت و مَت هم مردد می شوند چه برسد به باهوش تر ها. ساده تر ها می پرسند که «چرا شما می خواهید این کار را بکنید؟ مگر نمی دانید که این کار جنایت و نامردی است؟ »

    باید حواسمان جمع باشد و عبرت بگیریم در راس همه از عاشورا. اگر شما در دشمن بنگرید می بینید آن ها هم از عاشورا عبرت می گیرند. یاد می گیرند که سپاه یزید با تمام غبار آلودگی فضا اما باز هم تعدادی اطرافیانش از بین گرد و غبار جذب نور شدند. آن ها درس می گیرند و سعی می کنند غبار بیشتری به پا کنند تا پس از کشتن حسین که کور خوانده اند- جمعیت ضاله شان ناراحت هم نشوند و خیال کنند همچنان دارند خدا جویی می کنند و این که آمدند در عاشورا به حرمت کسی تعارض کردند که سال ها برایش گریه می کردند، جزئی از سیر الی الله بوده و شما سالکان سیر خدا می دانید که دستور استاد را نمی شود انجام نداد مخصوصا استاد عرفان. می گویند:«رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند.» هر کسی خدای خودش را طوری پیدا می کند. یکی در جای جای هستی، یکی در کلیسا، یکی هم به کمک صدها کُرد عضو سازمان منافقین در خراب کردن اموال عمومی و هتاکی و بی بی سی فارسی. بعضی با بیانیه هاشون خدای خودشان را به نمایش می گذارند. می گویند:«خدای من این است.» خب بله، از شما با این کمالات بیشتر از این هم انتظار نمی رفت. اما شما که این گونه ای در این جا چه کار می کنی؟ البته نمی دانم کجا باید این غلط ها را بکنی. زیرا هیج جا آتش زدن و شکستن و زدن مردم را نماز نمی دانند. با وضوی کفر در جلگه شیطان شاید جایی داشته باشی. باید از عاشورا درس بگیریم. شریح ها را و عمرسعد ها را و عبید الله ها را بشناسیم. دشمن از ما جلو نزند. فکر کنیم در عاشورا. عاشورا دقیقه 90 است. لحظه ای بیش نیست. "لحظه را باید شناخت. نیاز را باید دانست."

    دو

    این روز ها بازار بعضی چیز ها گرم، شاید برای قشری، قشر که نه، برای جمعیتی خیلی گرم شده است. بازار نظر دادن و کامنت گذاشتن و پیامک زدن.

    در مجلسی بودیم. بزرگ ها مشغول بحث بودند. پسر بچه ای که شیطنت از سر و رویش زمین می ریخت، گاه گاهی از بزرگ تر ها می خواست به او نگاه کنند. او هر لحظه توجه بیشتری می طلبید اما سیر بحث و دفعات توجه خواستن پسرک بزرگ تر ها را به این کار بی رغبت تر می کرد.

    این اواخر بعضی ها هستند که شاید تعدادشان قبل از پِخ کردن 2-1 میلیون باشد، و به زور پیامک و در دنیای غیر واقعی شاید بشوند 3 میلیون. که نمی شوند. و من این آمار را برای دل خوشی شان دادم. این ها می خواهند بگو یند:«ما پیروزیم چون بی شماریم.» البته که نیازی به اظهار تعداد از جانب ما نیست. چرا که حتی قبل از 9 دی هم تعداد ما مشخص بود و نیازی نداریم که واضحات را توضیح دهیم. آن هایند که از هزار دادکان و دات کام استفاده می کنند تا بگویند چند تا اند. اگر آن ها بخواهند فقط تعداد ما را بشمارند باید ساعت ها وقت ثبت احوال را بگیرند. این را هم اضافه کنم که آن ها نه سواد درست و حسابی دارند و نه چشم دیدن این امت را. ساندویچ و مرخصی و هزار جایزه از خود در می آرند تا بگویند این امت گشنه ساندویچ اند و اگر نه چرا بیایند در خیابان ها تشنه خون هتاکان باشند. اگر آن ها این اظهار بی شماری خود را مطرح نمی کردند مردم این قدر خیالشان از دشمنان راحت نمی شد چرا آن ها را 13 میلیون می پنداشتند. این هم از خنگی دشمنان که بایست گفت:« ایول امام سجاد-علیک السلام-» البته که بعضی ساده لوح های حق طلب اشتباه می کنند و می گویند:«امت حزب الله با پیامک به فلان شماره حزب شیطان را در خود حل کند.» ما نیازی به ابراز نداریم. ما سایت را میدان جنگ نمی دانیم. ما اندیشه را معرکه می خوانیم. آن عقلی که لبیک یا حسین بگوید، پیروز است و آن بی عقلی که لبیک غیر حسین... ما نباید کمکشان کنیم. جو را طوری قرار ندهیم که توجه به این اندک جلب شود. اگر کامنتی علیه شان بگذاریم در سایت درج نمی شود. و از سایت های خودشان اصلا انتظار دو طرفه بودن ندارند. اما تیر یک طرفه بودن را به هدف صدا و سیما گرفته اند.

    باید فهمید. کمک کرد و کمک نکرد. بلند گو شد و بلند گو نشد. عاشورا دقیقه 90 است. لحظه ای بیش نیست. "لحظه را باید شناخت. نیاز را باید دانست."



  • نقد،عاشورا‍، عریضه موسوی
  • نوشته شده در  سه شنبه 88/11/13ساعت  8:6 عصر  توسط جواد و علی 
      نظرات دیگران()

    <      1   2   3   4   5      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    بچه ها پشت معبر گیر کردن...
    مدرس به ما درس داده!
    کهیعص
    خیال پردازان
    ابکی علی یوم البکا
    عالم با عمل
    خدا میخواهیم
    [عناوین آرشیوشده]